حرفه ای بفروشید بیشتربفروشید

فرمول موفقیت در فروش- علاقه و اشتیاق


فرمول موفقیت در فروش- علاقه و اشتیاق

فرمول موفقيت در فروشندگي
پس از خواندن اين مطلب شما ياد مي گيريد:
چرا علاقه از مهمترين ترين اصول موفقيت است ؟
چرا افرادي که عاشق شغلشان هستند موفقتر هستند؟
چطور بفهميم به فروشندگي علاقمند هستيم يا نه ؟
چگونه بفهميم به چه شغلي علاقه داريم ؟
بنا براين :
اگر دوست داريد با يکي از مهمترين اصول موفقيت در فروشندگي آشنا شويد
و ميخواهيد علايقتان را کشف کنيد
اين مطلب براي شما نوشته شده ...
خيلي وقتها مهمترين پرسش در ذهن فروشندگان اين است که :چطور ميتوانم فروشند موفقي باشم ؟
در ادامه مهمترين نکات براي حرفه اي شدن در فروشندگي را در قالب يک فرمول ساده ذکر مي کنم
P*T*A*A =فرمول موفقيت در فروش
P=passion(اشتياق)
نميتوان انتظار داشت در کاري موفق شويد در حالي که به آن کار علاقه نداريد. براي موفقيت در هر شغلي قبل از هر چيز بايد عاشق آن بود .بايد اشتياق وافري به آن شغل داشت .اگر مي خواهيد در فروشندگي موفق شويد ابتدا بايد عاشق فروشندگي باشيد .عاشق بودن مرحله اي فراتر از علاقمندي است . همه کساني که در کارشان موفق شده اند (هر شغلي که داشته اند) بدون استثنا عاشق کارشان بوده اند . اگر شما عاشق فروشندگي نيستيد ،هرچقدر هم تلاش کنيد،هرچقدر هم ترفند و تکنيک بلد باشيد ،به هر ميزان که سرمايه گذاري کنيد،به نتيجه نخواهيد رسيد .اگر هم موفق شويد ،به نتيجه عالي و دلخواه نمي رسيد و هيچ وقت احساس رضايت و خوشبختي نمي کنيد.
همه ي ميليونر هاي دنيا, کارآفرينان , ستاره هاي سينما, خوانندگان موفق, ورزشکاران قهرمان در مصاحبه هايشان در لابلاي صحبت هايشان , به صورت خيلي ظريف عامل موفقيتشان را فاش کردند :
همه ي آنها “علاقه” شان را پيدا و دنبال کردند
وقتي به موضوعي علاقه اي داريد و داريد دنبالش ميکنيد؛ وقت کم, کمبود منابع و موانع سختي که در مسيرتان بهش برخورد ميکنيد, را کاملا ناديده ميگيريد, و تنها چيزي که ميبينيد علاقه اي است که به کارتان داريد.اين راهي است که روند موفقيت را براي شما آسانتر ميکند.

اما فقط و فقط اگر : علاقه واقعيتان را پيدا کنيد.
وقتي به کارتان علاقمند باشيد از انجامش لذت مي بريد در واقع کار شما تفريح شما خواهد بود .از طرف ديگر مي توانيد ساعتها کار کنيد بدون اينکه خسته شويد(چون کسي از تفريح و لذت بردن خسته نمي شود) و اين همان پشتکار و تلاش است .
.زماني که شما احساس شادي و لذت کنيد و در اين حالت باقي بمانيد مغز شما فعالتر خواهد شد و به طرز عجيبي ايده هاي جديدي به ذهن شما مي رسند که با اجراي آنها در کارتان موفق خواهيد شد. و اين همان استعداد و هوش کاري است .
اين يک واقعيت است که شما در کاري که به آن علاقه داريد استعداد هم داريد.استعدادهاي شما در جهت علايق شما رشد مي کنند و شکوفا مي شوند.
اما اگر به کارتان بي علاقه باشيد ،از سر اجبار آن را ادامه دهيد،يا به خاطر اينکه اين شغل به عنوان يک شغل پردرآمد معرفي شده صرفا به خاطر درآمد مشغول به آن کار شده ايد:
از کارتان لذت نمي بريد
مدام ناراضي هستيد و مي خواهيد ساعت کارتان تمام شود و زود تر به خانه برگرديد
در برابر مسائل و مشکلات شغل زود جا ميزنيد
هيچ ايده جديدي براي پيشرفت به ذهنتان نمي رسد.
اگر شما هم از افرادي هستيد که هنوز نميدانند به چه شغل علاقه دارند مي توانيد از اين روشها براي پي بردن به شغل مورد علاقه تان استفاده کنيد:
1- به روياهاي دوران کودکي و نوجواني خود رجوع کنيد و ببينيد در آن زمان عاشق چه کارهايي بوديد
2- يک برگ کاغذ برداريد و باکشيدن يک خط عمودي آن را به دو ستون تقسيم کنيد در يک ستون کارهاي مورد علاقه تان را بنويسيد و در ستون مقابل کارهايي را که از انجامشان متنفريد .اگر کارهايي از انجامشان خوشتان نميامد بيشتر شدند کارهاي مخالف آنها ،کارهاي مورد علاقه شما هستند .آنها را به ستون علاقمندي تان اضافه کنيد.
3- در سالهاي اخير زندگي خود کنکاش کنيد و ببينيد آيا کاري بوده که از انجام آن براي ديگران يا براي خودتان نهايت لذت را برده باشيد .کاري که از انجامش احساس شور و شعف کرده ايد.اين کار مي تواند جز علايق شما باشد
4- به افرادي که دوست داريد مثل انها باشيد فکر کنيد و حتي افرادي که به آنها حسادت مي ورزيد ،شغل انها مي تواند شغل مورد علاقه شما باشد.
5- به کتابها،مجلات و فيلم هاي مورد علاقه تان فکر کنيد همينطور به کارهايي که مي توانيد خود به خود و به سرعت بدون نياز به تفکر زياد انجام دهيد.
6- در نهايت اگر با اين روشها نتوانستيد به علايقتان پي ببريد مي توانيد از تستهاي شخصيت شناسي کمک بگيريد.
وقتي اشتياقتان را پيدا کرديد منتظر کسب مهارت و بهترين شدن نمانيد و بلافاصله اقدام کنيد تا ببينيد مرحله بعدي اين سفر شما را به کجا خواهد کشاند.


  انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 776

برچسب های مهم

آموزش تکنیکهای افزایش فروش در مغازه و فروشگاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما