حرفه ای بفروشید بیشتربفروشید

8 نکته کاربردی برای فروش موفق که هر فروشنده ای باید بداند


8 نکته کاربردی برای فروش موفق که هر فروشنده ای باید بداند

اگر میخواهید یک فروشنده حرفه ای شوید خواندن این 8 نکته طلایی را از دست ندهید      

 

 

1-بدانید که فرآیند فروش مانند یک نهال به آرامی رشد می کند .در علم فروش روشی نام فروش برق آسا نداریم. موارد استثنا و فروشهای شانسی را جزء فرایند فروش محسوب نکنید.

2-بدانید مشتریان شما راه حل را می خرند ،نه کالا و محصول را .

مشخصات محصول برای مشتری اهمیتی ندارد بلکه آنچه از خرید محصول عایدش می شود برایش مهم است .همیشه مزیتها و فوایدی را که خرید کالای شما برای مشتری به ارمغان می اورد را به مشتری توضیح دهید. مشتری هنگام خرید تلویزیون مارک آن را خریداری نمی کند بلکه تفریح، راحتی، سرگرمی ،لذت تماشای تصویر با کیفیت ،پرستیژ و... را می خرد.

هرچه کالای شما نیاز ضروری تری را برطرف کند مشتری راحتتر برایش پول می دهد و فروش آسان تر می شود.

.3-بدانید چه عواملی در خرید از نظر مشتری مهم است

میدانید چه مواردی که از نظر مشتریان برای خرید کالا مهم و موثرند؟ چه معیارهایی بر تصمیم گیری آن‌ها برای خرید تاثیر می گذارد؟ پنج معیار اصلی آن‌ها را با پرسیدن سوال‌های دقیق و با دقت گوش کردن بدست آورید. برنامه‌ی معرفی فروش خود را حول این پنج معیار تنظیم کنید.

مثلا ، اگر یک یخچال می فروشید، ممکن است در مکالمات اولیه با مشتری بفهمید که عواملی مانند قیمت، ضمانت، رنگ، اندازه یخچال و حمل رایگان، با میزان مصرف برق بیشترین تاثیر را در خرید این یخچال دارد. با دانستن این‌ها می‌توانید این عوامل را درنظر بگیرید و با مطرح کردن مواردی که موردنظر مشتری نیست وقت خود و او را تلف نکنید.

4- بدانید انچه از شما و کسب و کارتان در ذهن مشتری می ماند تفاوتها ی شما با رقبا است، نه برتری‌های شما نسبت به رقبا. برتری ها بالاخره روزی توسط رقیبی دیگر از بین می روند ونقض شدنی هستند ولی در مورد تفاوتها چنین چیزی نیست.

5- بدانید که نباید خود را زرنگتر و عاقلتر از مشتری نشان دهید.

مطمئن باشید از مشتری عاقل‌تر نیستید پس بهتر است نقش آنها را نیز بازی نکنید. نگاه عاقلانه و از بالا به پائین در هنگام فروش یعنی شکست فروش و یا آخرین فروش. بنابراین دانش و اطلاعات خود را به رخ مشتری نکشید و فقط سؤالات او را پاسخ دهید. سعی نکنید پیشاپیش جواب سئوالات احتمالی مشتری را بدهید حتی بهتر است جواب سئوالات را به بررسی بیشتر موکول نمائید. البته به کندذهنی و نادانی نیز تظاهر نکنید


6- بدانید که یک فروشنده حرفه ای یک شنونده حرفه ای است

هنر خوب شنیدن را بیاموزید. هوشمندانه شنیدن شرط اول فروش صحیح و موفق است. بی صبرانه منتظر رسیدن نوبتتان جهت ایراد سخنرانی غرا و دلنشین در مورد محصول یا قابلیتهای خودتان نباشید.


7- بدانید که یک فروشنده حرفه ای یک فروشنده خوش قول و صادق است .

برای فروش موفق بدقولی ممنوع،. به هر دلیل اگر بدقولی کردید به دروغگویی متوسل نشوید حقیقت همیشه بهترین چیز است، به همین دلیل سعی کنید از همان ابتدا با مشتریانتان صادق و روراست باشید. اگر همیشه با مشتریان صادق و روراست باشید، همیشه به یاد آنها خواهید ماند و در زمان احتیاج به سراغتان می آیند.

8-بدانید که یک فروشنده حرفه ای باید متخصص باشد.

تخصصی بفروشید.درهر زمینه ای که فروشندگی می کنید سطح اطلاعاتتان را آنقدر افزایش دهید که به متخصص آن رشته تبدیل شوید. آچار فرانسه نباشید که فقط به درد پیچ‌های دم دست و پیش‌پا افتاده بخورید. هنگامی که سعی می‌کنید برای همه مفید باشید نهایتاً به درد هیچ کس نمی‌خورید.
مردم باید شما را با مهارت و تجربه‌ای خاص بشناسند آنرا هوشمندانه انتخاب کنید و به مردم معرفی نمائید

  انتشار : ۲۵ دی ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 931

برچسب های مهم

آموزش تکنیکهای افزایش فروش در مغازه و فروشگاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما