حرفه ای بفروشید بیشتربفروشید

فرمول موفقیت در فروش- استعداد


فرمول موفقیت در فروش- استعداد

T=Talent (استعداد فروش)

محققان می گویند بیش از 70 درصد ار فروشندگان از بدو تولد دارای استعدادی ذاتی در فروش بوده اند که این غریزه طبیعی نقش مهمی در موفقیت آنها داشته است.اگر شما خودتان را جزء آن 70 درصد نمی دانید و فکر میکنید که به گروه 30 درصد فاقد استعداد ذاتی تعلق دارید یک خبر خوب برایتان دارم : 30 درصد از بهترين فروشندگان، خودساخته هستند، يعني اين افراد مجبور بوده‌اند ياد بگيرند كه چگونه مي‌توانند بدون داشتن استعداد طبيعي، فروشندگان موفقي بشوند. هرچند از هر 100 نفر كه بدون داشتن استعداد طبيعي فروش وارد اين عرصه شده‌اند، 40درصد يا شكست مي‌خورند يا از اين حوزه خارج مي‌شوند، اما این موضوع نشان که شما می توانید استعداد فروشندگی را کسب کنید و مستعد شدن در فروشندگی غیر ممکن نیست .کافی است که کمی تلاش کنید و بیشتر بیاموزید.

اما شما به عنوان یک فروشنده خود ساخته که استعداد اکتسابی دارد باید چه مهارتهایی را در خود تقویت کنید؟ چند مهارت فروشندگی  را که به نظرم مهمتر است را در زیر با هم  بررسی می کنیم

1- مهارت فن بیان: همه فروشندگان می توانند مزایا و منافع کالایشان را به مشتری توضیح دهند اما تعداد کمی هستند که بتوانند گفتگوی هوشمندانه و حرفه ای با مشتریشان داشته باشند که در نهایت به فروش کالا منجر شود .

2- مهارت شناخت مشتری: فروشندگان حرفه ای آدم شناس های خوبی هستند . کسب این مهارت از سایر مهارتها زمانبر تر است و البته در صورت داشتن چنین مهارتی فروش بهتری هم خواهید داشت .شما باید تیپ های شخصیتی مشتریان و ویژگیها و علائم هر کدام و نیز نحوه برخورد با هر تیپ شخصیتی را بلد باشید.در این صورت می توانید در حد اقل زمان ممکن تیپ شخصیتی مشتریتان را پیش بینی کنید و مناسب ترین رفتار و گفتار را در برابر آن مشتری از خود بروز دهید. در این زمینه در مقالات بعدی بیشتر توضیح خواهم داد.

3- مهارت کسب و بکار گیری تجربه : شاید تعجب کنید و بگویید که مگر کسب و به کار گیری تجربیات هم مهارت می خواهد. جواب مثبت است .بسیاری از فروشندگان جوان موفق نمی شوند به دو دلیل :اول اینکه کم تجربه هستند و دوم اینکه از تجربیات فروشندگان با سابقه یا بی اطلاعند و یا نمی خواهد درس بگیرند .بعضی هم غرورشان اجازه نمی دهد از موفق ها در مورد تجاربشان سوال کنند .گروهی فکر می کنند همه چیز را بلدند و خیلی از مشکلات و اتفاقات برایشان اتفاق نمی افتد.

تجربیات دیگران را در کسب و کار خودتان مدل سازی یا بومی سازی کنید تا چند سال از بقیه جلوتر باشید.

4- مهارت تلاش هوشمندانهفروشندگان موفق زمانی که اصول را یاد گرفتند و فرمول ها را اجرا کردند دیگر دست روی دست نمی گذارند تا منتظر نتایج بنشینند ،بلکه بازهم در تلاش برای یافتن راههای بهتر و راحتتر و موثر تر برای فروش بیشتر هستند. شما باید تلاش کنید اما تلاش هوشمندانه و موثر .تلاش معمولی برای شما زحمت زیاد و آورده کم در برابر زمان از دست داده زیاد در بر دارد.اما تلاش هوشمندانه یعنی در یافت نتایج بهتر با زحمت کمتر و در زمان کمتر .

 

 

  انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 608

برچسب های مهم

آموزش تکنیکهای افزایش فروش در مغازه و فروشگاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما