حرفه ای بفروشید بیشتربفروشید

چگونه مشتریان گذری را به خریدار تبدیل کنیم ؟


چگونه مشتریان گذری را به خریدار تبدیل کنیم ؟

آیا با اینکه مغازه یا فروشگاه شما در محل پر رفت و آمدی قرار گرفته ،بازهم مشتریان کمی وارد مغازه شما می شوند ؟دوست دارید مشتریان بیشتری جذب محیط کسب و کارتان شوند ؟

اگر پاسخ شما به این دو سوال مثبت است این مقاله برای شما نوشته شده .پس خواندن این مقاله شما یاد می گیرید چه نکاتی را باید رعایت کنید تا :

دیگر مشتریان بی تفاوت از کنار مغازه یا فروشگاهتان عبور نکنند

مشتریان گذری به خریداران دائمی شما تبدیل شوند

مغازه شما در ذهن مشتریان باقی بماند

قرنهاست که فروشندگان تلاش می کنند به هر طریقی که شده ،پای گوشه ای کوچک از جمعیت عظیم رهگذران و مشتریان عبوری را به داخل مغازه یا فروشگاه شان باز کنند .در ادامه با تعدادی از روشهای تحریک مشتریان برای ورود به محل کسب و کار آشنا می شویم .

6 روش برای تبدیل مشتریان گذری (ویترین گردها) به خریدار

1- با احترام و احساس مثبت با ویترین گردها برخورد کنید .گویی چند سال است مشتری تان را می شناسید

همواره امید بفروشید.ارتقا احساسات مثبت اساس و جوهر بازاریابی و تبلیغات است .

2-طعم حرفه ی خود را به ویترین گرد ها بچشانید .

برندهای بزرگ مدتهاست که ارزش ارائه نمونه های آزمایش محصول به مشتریان را درک کرده اند.به مشتریان استفاده از نمونه های کوچک تبلیغاتی و رایگان محصولاتتان را پیشنهاد کنید .

3-موقعیت ویترین گرد را به سرعت بررسی و برحسب نیاز و شرایط ابتدا محصولات کاملا کاربردی و نسبتا ارزان قیمت خود را پیشنهاد دهید.

فرض کنید باران می بارد و شما در فروشگاه خود چتر دارید.شما میتوانید با پیشنهاد چتر به مشتریان گذری ،پای تعدادی از آنها را به مغازه خود باز کنید.نتایج یک مطالعه نشان داده که به محض آنکه مصرف کننده تصمیم می گیرد اولین محصول را خریداری کند ،احتمال خرید اقلام دیگر به شدت افزایش می یابد.

4- اگر نمیتوانید چیزی به ویترین گردها بفروشید، می توانید به آنها مشاوره دهید و یا اطلاعات مناسب بیشتری از کسب و کار خود در اختیار آنها بگذارید.

ویترین گردها معمولا بازار هدف مناسبی برای ما هستند و چنانچه هدف آنها از ویترین گردی کسب اطلاعات بیشتر برای تصمیم گیری باشد ،می توان با مشاوره دقیق و صحیح و در اختیار گذاشتن اطلاعات کافی به آنها کمک کرد تا تصمیم بهتری بگیرند.

5- اجازه دهید بروند،اما خود را در ذهن آنها جاودانه کنید .

با مشتریان گذری به خوبی و احترام رفتار کنید اما هیچوقت موی دماغشان نشوید چراکه ممکن است در آینده دور یا نزدیک ،مشتری پرو پا قرص شما شوند.نکته مهم اینست که کاری کنید مشتریان با خاطره و احساس مثبت مغازه شما را ترک کنند. دلسوزانه راهنماییشان کنید و لبخندی واقعی به آنها هدیه کنید.

6-در مقابل ویترین گردها فرش قرمز پهن کنید.

به احترام عابران پیاده ویترین خود را بیارایید و با هنرمندی احساسات و هیجاناتشان را تحریک کنید.اجرای چیدمان مناسب و چشم نواز ،ارائه قیمتهای منطقی ،برقراری امکان امتحان محصول از مواردی هستند که می توانند باعث ترغیب هیجانی مشتریان شوند و بر تصمیم گیری آنها اثر گذار باشد.

ویترینهای مغازه و فروشگاه شما آهنربای جذب مشتری هستند و ویترین آرایی امروزه از حرفه های تخصصی در عرصه فروشگاه داری است .هنر ویترین آرایی در صورتی که با رعایت اصول روانشناسی انجام شود باعث توقف نا خودآگاه مشتری در مقابل ویترین مغازه و فروشگاه شما خواهد شد و از همین لحظه توقف ، تصمیم به خرید کالا در ذهن مشتری کلید می خورد .اگر دوست دارید اصول طراحی و چیدمان ویترین و دکوراسیون مغازه و فروشگاه خود را یاد بگیرید و مشتریان بیشتری را جذب فضای کسب و کارتان کنید محصول رازهای جذب مشتریان بیشتر با دکوراسیون مغازه و فروشگاه را از دست ندهید.

  انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 959

برچسب های مهم

آموزش تکنیکهای افزایش فروش در مغازه و فروشگاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما