حرفه ای بفروشید بیشتربفروشید

چگونه یک فروشنده حرفه ای به نظر برسیم ؟


چگونه یک فروشنده حرفه ای به نظر برسیم ؟

چگونه یک فروشنده حرفه ای به نظر برسیم

1-همیشه میزتان را مرتب نگه دارید، نظم و انضباط هم در روحیه خودتان تأثیر مثبتی دارد و هم در روحیه مراجعه کنندگان به شما، یا کسانی که شما به آنها مراجعه می کنید.چیدمان یک میز مرتب نشان دهنده قدرت و توان صاحب آن در کنترل اوضاع ،تامین و نیاز خواسته های خود و دیگران است.

2-اگر مشتری نسبت به فروشنده حس خوبی نداشته باشد ، به او فرصت متقاعد کردن هم نمی دهد به همین جهت است که امروزه تیپ ظاهری و تیپ باطنی در راستای تاثیرگذاشتن به مشتری اهمیت به سزایی یافته است.ژست و حالت شما باید به نحوی باشد که بدون ایجاد رعب و وحشت ،علاوه بر رعایت ادب و احترام به مشتری ،بتوانید با اعتماد به نفس کامل با او ارتباط برقرار کنید.

4-داشتن اعتماد به نفس بالا باعث قدرتمند شدن بیشتر شما خواهد شد.عدم اعتماد به نفس منجر به ضعیف جلوه دادن محصول و یا خدمات شما خواهد شد.

3-لباس ،رنگ لباس و اندازه آن و نیز لوازم جانبی ،مثل کیف و کفش می تواند در تغییر نگرش مراجعه کنندگان تاثیر گذار باشد.

4-در مقابل مشتری حرفه ای عمل کنید، دستپاچه نشوید، متین و مسلط باشید، ، مؤدب باشید چرا که در واقع ،شما در مقابل رئیس تان هستید، مواظب رفتارتان باشید تا خودتان را در دل او جا کنید. پایه و اساس هر موفقیتی برقراری ارتباط صمیمانه است، به نحوی که منجر به اعتماد طرف مقابل بشود.

5-شنونده خوبی باشید.به صحبتهای مشتریان خود به دقت گوش کنید . یک شنونده خوب، بدون پیش فرض است – سخنان هر شخص حتی اگر اشتباه است را به طور کامل رد نمی کند – به گوش دادن تظاهر نمی کند و واقعا گوش فرا می دهد – بر محتوای کلام تمرکز می کند نه بر ادبیات مذاکره – در جزییات غرق نمی شود – سخنان مخاطب را تخفیف نمی دهد و کم ارزش نمی کند و از بخش های مهم گفتگو رد نمی شود – کلام مخاطب را قطع نمی کند – سعی می کند سرحال و بانشاط باشد – به موضوعات بیرونی و حاشیه ای اشتیاق نشان نمی دهد و حتما به سوالات پاسخ می دهد.لبخند زدن و لذت بردن از گفتگو را فراموش نکنید و سعی کنید مثل یک دوست صمیمی و با ریا با مشتری برخورد کنید .به دلواپسی ها و دغدغه های او توجه نشان دهید.

6-از محصول خود اطلاعات کاملی داشته باشید.ساعات قابل توجهی را صرف شناخت کافی و کامل از محصول و کالای خود کنید تا در مقابل سوالات موشکافانه و دقیق مشتری بتوانید پاسخ های دقیق بدهید و به این طریق خودتان را به عنوان یک فروشنده برجسته به مشتری نشان دهید .یک فروشنده حرفه ای، باید بتواند تا حدودی به همه سوالات پاسخ دهد! درباره کالا و خدمات خودش،آگاهی و اطلاعات کافی داشته باشد، درباره رقبا اطلاعات مناسب داشته باشد و اطلاعات عمومی اش برای در اختیار گرفتن مذاکره نیز زیاد باشد.

امروزه همه فروشنده ها با مخاطبان و مشتریان از طیف های گوناگون مواجه هستند که از طریق اینترنت و شبکه های اجتماعی، اطلاعات بسیار زیادی درباره کالاها و خدمات گوناگون دارند. لذا لازم است که فروشنده حرفه ای همیشه، همه جا و از همه کس، کسب آگاهی کند.

علاوه بر همه این موارد اگر دوست دارید یک فروشنده جذاب باشید و مهارتهای جادویی ارتباط با مشتری را یاد بگیرید حتما  کتاب چگونه یک فروشنده جذاب باشیم را تهیه کنید .

  انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۴               تعداد بازدید : 759

برچسب های مهم

آموزش تکنیکهای افزایش فروش در مغازه و فروشگاه

فید خبر خوان    نقشه سایت    تماس با ما